Acasă » Noutati proiecte » Matematica în Muzică – a patra tema de proiect Erasmus+ studiată în Polonia

Matematica în Muzică – a patra tema de proiect Erasmus+ studiată în Polonia

Ultima editare Jan 17, 2022

Tipul Proiectului:

Perioada:

Coordonator:

Coordonatori:

Beneficiari:

Beneficiari și rezultate:

Școli partenere:

Parteneri:

Partener industrial:

Discipline:

Website:

Echipa de proiect:

Obiective:

Metode de Cercetare:

Premii

Enclosure: >

În perioada 9-13 mai 2016 o delegație a Colegiului Tehnic Ana Aslan din Cluj-Napoca formată din doamnele profesoare Mariana Popeneciu și Uliana Jurcan, trei elevi din clasele a XI-a: Denisa Lupaș, Daniela Fălcușan și Cătălin Teocan au participat în Głogów Małopolski, Polonia,  la cea de a patra activitate de învățare –Matematica în muzică – a parteneriatului strategic Erasmus + intitulat “Math Around Us”.

Pe lângă profesorii și elevii școlii gazdă, la această activitate au participat 13 profesori şi 21 de elevi din cele 7 țări partenere: Polonia, Ungaria, Portugalia, Lituania, Danemarca, Grecia și România.

Scopul acestei întâlniri l-a reprezentat instruirea teoretică și practică a elevilor și profesorilor străini în predarea lecțiilor de matematică și muzica reunite sub titlul temei „Matematica în Muzică”. În cele cinci zile petrcute în Głogów Małopolski , elevii au asistat la ore de matematică, muzică , audiții, concerte, prelegeri, workshop-uri, în școală sau diverse instituții (Facultatea de Muzică, Universitatea Rzeszow, Facultatea de Matematică și Stiințe, Universitatea Rzeszow, Filarmonica Rzeszow), au lucrat pe platforma eTwinning la pagina proiectului și au realizat o broșură de diseminare în format digital despre săptămâna petrecută în Polonia. Profesorii au participat la seminarii de instruire organizate de către școala gazdă și de către profesori de la  Facultatea de Muzică și Facultatea de Matematică şi Stiinţe de la Universitatea Rzeszow.

Mobilitatea din Polonia a fost extrem de reusita. Echipa poloneză a organizat activităţile de învăţare cu accent sporit pe calitate: de la materialele publicate (broşuri) până la locaţiile alese; de asemenea este de menţionat calitatea lecţiilor predate, a conferinţelor sau a atelierelor susţinute. Apreciem colaborarea cu comunitatea ştiinţifică în organizarea acestor activităţi: Facultatea de Muzică, Universitatea Rzeszow, Facultatea de Matematică şi Stiinţe, Universitatea Rzeszow. Considerăm că obiectivele mobilităţii, aşa cum sunt ele precizate în formularul de candidatură, au fost îndeplinite.

DESPRE PROIECT:

În context mai larg, proiectul își propune să îmbunătățească abilitățile și competențele în domeniul matematicii, să crească motivația elevilor de a învăța matematica și implicit creșterea notelor la examenele naționale, să lărgească orizontul profesional al profesorilor prin participarea la ateliere/seminarii de dezvoltare profesională pe teme de peer-learning, CLIL și Blended learning pentru a putea crea materiale de predare noi şi inovatoare dar și să îmbunătățească competențele de TIC și comunicare în limba engleză, atât pentru elevi cât și pentru profesorii implicați (până la nivel B1 si B2)

Produsele finale ale proiectului constau din website-ul proiectului, aflat pe platforma educațională eTwinning și de unde se pot descărca gratuit lecțiile dezvoltate; o carte digitală conținând 8 capitole, câte unul pentru fiecare temă studiată; un nou curriculum pentru orele de matematică opțional; un joc-aplicație pentru mobile/tablete, disponibil gratuit pe App store şi Google play, începând cu anul școlar 2016/2017